מיליארד משתמשים לא טועים. Instagram
הפכה לאחת הפלטפורמות החברתיות הפופולאריות ביותר בעולם וחושפת בפני מפרסמים
הזדמנות להעצים את חשיפת המותג ולהשיג לקוחות חדשים. אינסטגרם היא אפליקציה
במובייל אך גם אתר שניתן להיכנס אליו מהדסקטופ, היא נרכשה על ידי פייסבוק במיליארד
דולר והחברה הענקית בניצוחו של מארק צוקרברג, משקיעה משאבים רבים בפיתוח היישום כך
שישרת גם את האינטרסים של בעלי עסקים.
רוצים לשווק באינסטגרם? חשוב לדעת לעשות זאת נכון. לפניכם מספר טיפים להעלאת
פוסטים משודרגים ומימון שעושה הבדל.
הפיכת
הפרופיל מאישי לעסקי
כדי להעלות
פרסום באינסטגרם חשוב להפוך את הפרופיל האישי לפרופיל עסקי. בניגוד לפייסבוק,
באינסטגרם לא ניתן לפתוח על אותו דואר אלקטרוני דפים עסקיים בלי הגבלה ויש צורך
לבחור בין פרופיל אישי לעסקי.
רק לאחר שתגדירו בהגדרות את הפרופיל כפרופיל עסקי תיפתח בפניכם אופציית פרסום
בתשלום.
בחירת שם משתמש
שם המשתמש קריטי לחיפושים אחריכם באינסטגרם ובגוגל. שם המשתמש יכול להיות כרגע
אך ורק באנגלית ולכן, חשוב לתרגם נכון את שם המותג לאנגלית כך שהוא יעלה בחיפושים.
מומלץ להוסיף מילת מפתח באנגלית לשם המשתמש, כדי שגולשים יגיעו אליכם גם לפי מילת
חיפוש. למשל, galicohenfashiondesigner. מי שיחפש מעצבת אופנה באנגלית יוכל להיחשף לעסק. שימו לב – לא
ניתן לרווח שם משתמש, אבל אפשר בהחלט להשתמש בנקודות או במקפים.
כתיבת
ביוגרפיה מעניינת
הביוגרפיה מתחת
לשם המשתמש היא למעשה תיאור העסק. עליכם להחליט אם לכתוב אותה בעברית או באנגלית.
באינסטגרם אומנם מקובל לכאורה לכתוב באנגלית, אבל אם קהל היעד שלכם ישראלי מקומי
אין סיבה לעשות זאת. תוכלו לכתוב בעברית אך שימו דגש על מילות מפתח אשר רלבנטיות
לתיאור העסק שלכם, פנייה ישירה לעוקבים וערך מוסף. למשל, מה מחכה למשתמשים בפרופיל
האינסטגרם – טיפים, הטבות וכדומה.
לא לשכוח פרטי התקשרות
חשוב למלא את פרטי ההתקשרות עם העסק מכתובת אתר ועד כתובת וטלפון. כתבו היטב את המיקום הפיזי של העסק כך שאינסטגרם ימצא אותו ויאפשר למשתמשים לבצע צ'ק אין. אם מיקום העסק מוגדר בפייסבוק, הרי שהוא יעבור אוטומטית לאינסטגרם.
בחירת
שפה מיתוגית
הנראות של הפיד
באינסטגרם חשובה להצלחה. בחרו שפה חזותית משותפת שתחזור ברחבי הפיד. כמו למשל,
פילטר מסוים אהוב או צילום ייחודי של המוצר. זכרו שהאינסטגרם עובד בשלשות. כלומר,
ניתן להעלות 3 פוסטים שיש ביניהם קשר עיצובי. למשל, בית לפני שיפוץ, תמונה של בית
במהלך השיפוץ והפוסט השלישי יהיה תמונה של בית לאחר השיפוץ.
אפליקציות
לשדרוג פוסטים
קיימות אינספור
אפליקציות לחיתוך תמונות לשלוש קוביות בגודל האידיאלי של הפוסטים ועיצוב פוסטים.
המוכרת מבינן היא CANVA המעמידה לרשותכם תבנית עם הממדים האולטימטיביים של פוסט באינסטגרם
ומאפשרת לכם לבחור מתוך טמפלטים עיצוב מבוקש ולהתאים אותו למותג שלכם מבחינת כתיבת
מלל, בחירת צבעים והוספת לוגו.
האשטגים
זה שם המשחק
החיפוש
באינסטגרם מתבצע באמצעות האשטגים. עליכם להשתמש ב-# ובמילת מפתח ללא רווח בין ה-#
למילת המפתח. מומלץ לבחור כ-20 האשטגים לכל פוסט, 10 האשטגים בעברית ו-10 באנגלית.
ניתן לקבל רעיונות להאשטגים דרך כלים אוטומטיים כמו אתר https://toptager.com/ שתומך גם בביטויים רבים בשפה העברית והוא יציע
לכם האשטגים רלבנטיים ופופולאריים לפי עולם התוכן וביטוי מפתח.
זה כל
הסיפור
ה-STORY הוא
האלמנט הנצפה ביותר באינסטגרם, הוא זמין ל-24 שעות אלא אם כן תשמרו אותו ובלחיצת
כפתור חוזרת תבחרו בהדגשה. ההדגשות מופיעות בפרופיל באינסטגרם.
העלו סטורי אותנטי. כמו למשל, מאחורי הקלעים של צילומי קטלוג, שידור חי מיום פריקת
סחורה או סידור החנות, השתמשו בתוספות של הסיפור כמו האשטגים, לוקיישן ואנימציות.
שמרו סיפורים כהדגשות לפי קטגוריות של העסק. למשל – חברת עיצוב פנים תבחר הדגשה
לעיצוב מסחרי, הדגשה לעיצוב בתים, הדגשה לעיצוב משרדים וכדומה.
תיוגים
שמביאים עוקבים
חשבו תמיד את
מי תוכלו לתייג בתמונה בסטורי או בפוסטים, כדי להגדיל את החשיפה. בין אם אלה
לקוחות, מובילי דעה או שותפים אסטרטגיים. בצעו את התיוג על התמונה עצמה כדי שהפוסט
שתייגתם יופיע אצל המשתמש שתוייג אצלכם.
מימון
פוסטים
תוכלו לבחור
בין 4 קידומים אפשריים באינסטגרם: קידום הפרופיל להגדלת כמות העוקבים, שליחת הגולש
לאתר האינטרנט באמצעות הוספת קישור לאתר או לדף נחיתה, העלאת המודעה לפי מיקום
גיאוגרפי או שליחת הודעה של הלקוח לפרופיל שלכם. חשבו על קהל היעד ואפיינו אותו
נכון ובצורה מדויקת לפי מקום מגורים, תחומי עניין וגיל. התחילו בתקציב קטן והגדילו
את התקציב לפי מידת החשיפה.
עדכנו את האינסטגרם מדי יום, השתמשו בהאשטגים פופולאריים ורלבנטיים, עצבו את התמונות ופרסמו את הפוסטים המוצלחים שלכם. אל תשכחו להיכנס למנתח הנתונים של אינסטגרם על מנת לבחון את הצלחת המודעה ולעקוב אחר הפעילות בדף להסקת מסקנות ואופטימיזציה לקמפיינים ולניהול הפרופיל העסקי.