לינקדאין זו הרשת החברתית העסקית מספר אחת בעולם. עם מיליוני משתמשים וצמיחה בלתי פוסקת, היא עוזרת לאנשים למצוא עבודה איכותית, להשיג לקוחות עסקיים, להכיר אנשי קשר איכותיים בתפקידי מפתח, להשיג לידים ועוד יתרונות חשובים. כדי למקסם את היכולות של פרופיל לינדקאין ולרתום את הרשת הזאת לטובתכם, היעזרו בצעדים הללו.
צעד 1 – שפר הופעתך בתמונת הפרופיל
אם העליתם תמונת פרופיל לפני זמן רב, שימו לב כי התמונה אמורה לאפשר לאנשים להכיר אתכם, כפי שאתם עכשיו. תמונת פרופיל צריכה לגרום לאנשים להרגשה חיובית, ליצור אווירה נעימה וידידותית. וודאו כי אתם בוחרים תמונה שבה אתם מביטים ישירות למצלמה. התמונה צריכה להיות איכותית, שלכם בלבד. השאירו בחוץ את התמונות של הטיולים המשפחתיים או תמונות עם חיית המחמד שלכם. התמונה תהיה נטו שלכם, בלבוש שהולם את התפקיד שאתם מחפשים או את המשרה הנוכחית שלכם. צעד למתקדמים – הוסף תמונת רקע. תמונה זו נמצאת ברקע של תמונת הפרופיל שלך. זו דרך נוספת לעורר עניין, ליצור ייחוד ולגרום לאנשים להתעמק בפרופיל הכתוב שלכם.
צעד שני – תחזוקת פרופיל שוטפת
כפי שאת או אתה מתפתחים לאורך השנים, עוברים שינויים וצומחים, כך גם פרופיל הלינקדאין שלכם. לפחות מדי כמה חודשים, עברו בעיון על הפרופיל שלכם. מידע שאיננו מעודכן ואיננו רלוונטי, עלול להאיר אתכם באור רע או לכל הפחות באור מוטעה ושגוי. תחזוקה שוטפת כוללת גם את עדכון הכותרת של הפרופיל. זכרו כי הכותרת היא אחד הדברים החשובים ביותר שגורמים לאנשים להיכנס (או להתעלם) לתוך הפרופיל. לפעמים בכותרת יהיה נכון להזכיר את החברה המעסיקה או התפקיד הנוכחיים. לפעמים דווקא עדיף כותרת אחרת, כמו למשל לתאר את היכולות שלך בתפקיד מסוים, איזה ערך מוסף את או אתה מביאים.
צעד שלישי – המלצות
אנשים נוטים להעריך לחיוב המלצות של אחרים. השתדלו להוסיף לפרופיל המלצות רלוונטיות, לאור המטרות שלכם. לפעמים ההמלצות המתאימות תהיינה מעמיתים לעבודה או ממנהלים. לפעמים ההמלצות המתאימות תהינה דווקא מלקוחות. זה די פשוט להיעזר בילנקדאין לצורך קבלת המלצות, אבל צריך לעשות זאת נכון. ככלל, העדיפו לקבל המלצות מאנשים שבאמת מכירים אתכם לפחות בפן המקצועי. חתרו לכך שההמלצות תהיינה ממוקדות בנושא שחשוב לכם להדגיש. צעד למתקדמים – ניתן להכין המלצה עבור פרופיל של עמית, וכך יהיה סיכוי מעולה שהוא ישמח להכין המלצה טובה, גם בשבילכם.
צעד רביעי – יצירת קשר
בפרופיל מאוד כדאי להקל על אנשים ליצור קשר או למצוא עוד מידע אודותיך או אודות החברה שלך. וודא (או וודאי) כי בפרופיל מעודכנים מירב הדרכים להשיג אותך. זה יכול להיות טלפון אישי או טלפון בעבודה. זה יכול להיות כתובת נוספת ברשת חברתית אחרת או קישור לאתר אישי או עסקי שלך. צעד למתקדמים – תוכלו די בקלות לשנות את כתובת פרופיל הלינקדאין שלכם. במקום כתובת אינטרנט אוטומטית, אפשר לשנות אותה כרצונכם (כתובת יכולה להיות עד 30 תווים, ללא רווחים).
צעד חמישי – המחשה של הישגים מקצועיים
לכתוב את הגדרת התפקיד בלינקדאין זה טוב, אבל לא מצוין. כמעט כולם עושים את זה, אבל לפעמים הגדרת תפקיד או סוג המשרה הנוכחית עשויים להיות מעורפלים. כדאי מאוד לכלול בפרופיל ניסוחים שעוזרים להמחיש מה בדיוק השגתם, מה בדיוק עשיתם. למשל, אם אתם עוסקים במכירות, ציינו בכמה עלו מכירות המחלקה שאתם מנהלים או מהו אחוז הלקוחות המרוצים. אם אתם עוסקים בניהול קמפיינים או קידום אורגני, תוכלו לציין כמה אתרים קידמתם בחודש האחרון או בשנה האחרונה.