כיאה לטכנולוגיות המתחדשות בתדירות גבוהה בעולם המודרני, מתוך הכרח ורצון לייעל את המערכות ולהתאימם לגל השינוי כך גם עולם השיווק הדיגיטלי דינמי ומתחדש כל פעם מחדש, על מפרסמים ומשווקים להיות כל הזמן עם יד על הדופק לגבי השינויים שמתרחשים בתהליכים ומוצרים. אבל לא רק, על סוכנויות הפרסום והטכנולוגיות להיות בהאזנה לצרכים של העסקים ולצרכנים.
מה צופן לנו העתיד?
שיווק בהתאמה אישית – אם בעבר היה מספיק לשווק את המוצר ו"כל" מה שהיה צריך לחשוב עליו זה הפרסומת/שלט חוצות/תשדיר רדיו שיופנה לכולם, בעולם העתידי השאיפה היא לבצע התאמה של הפרסומת לקהל היעד, לבחור להציג את הפרסומות בדרכים יותר אישיות ושידברו אל הקהל הייעודי- לא עוד פרסומת קולקטיבית מעכשיו אמרו Custom, בהתאמה אישית. עד שהעידן הזה יגיע, המפרסמים והמשווקים בהחלט מתקדמים לשם.
טכנולוגיות השיווק מתבססות בעיקרן על מערכות וכלים לאיסוף מידע על הגולשים, שהבולטות בהן פייסבוק וגוגל, בצורה כזו ניתן לפלח נכון ובצורה מדויקת את קהלי היעד.
זה לא חדש שחברות פונות אלינו עם הצעות במיילים בשמנו הפרטי אבל שיווק אישי זה כבר משהו אחר. חלומו של כל עסק או חברה זה להיות בפרונט בדיוק שהצרכן מחפש מוצר שקשור אליו. כמו שכבר הוזכר, הפרסום יהיה ממוקד יותר ומדויק יותר, הפרסומות יופיעו לקהלים בדיוק בזמן וברגע הנכון.
תוכן שיווקי – הצרכן של היום איננו מעוניין רק בפרסומת למוצר או שירות כי אם לערך מוסף. אסטרטגיית שיווק שמתמקדת ביצירה והפצה של תוכן רלוונטי ובעל ערך מוסף אשר נועד למשוך קהל יעד פוטנציאלי מוגדר, במטרה להפוך אותם ללקוחות רווחיים.
הבסיס שעומד מאחורי הרצון ליצור תוכן שיווקי הוא שהצרכן מקבלערך מוסף על בסיס קבוע, הופך לקורא נאמן ומחשיב את העסק/חברה למקצועי וסמכותי ועל כן יעדיף אותו על פני אחרים.
יותר קל למכור ללקוחות כאלו ולעיתים אין צורך להתאמץ, התוכן עושה את העבודה וכשהלקוח יצטרך את המוצר או השירותים שלכם, הוא כבר ידע להגיע אליכם.
התוכן השיווקי הממומן מופץ באמצעות מערכות כמו: טאבולה ו-אאוטבריין, אמצעי זה הפך בשנים האחרונות לאחד מאמצעי השיווק הפופולאריים ביותר לצרכי קידום מוצרים או שירותים וככל הנראה מגמה זו תמשיך להתרחב.
קידום אתרים (SEO) – תחום בשיווק הדיגיטלי שמטרתו לקדם אתרים בעמוד תוצאות החיפוש לאחר הזנת מילות מפתח במנוע החיפוש. ידוע כי הגולשים בדר"כ יבחרו מבין התוצאות הראשונות שיופיעו בעמוד הראשון ולכן כל עסק, חברה או ארגון ידאגו להיות שם (אם אתה לא שם, אתה לא קיים). ככלל, כאשר בונים אתר חדש ברשת יש לקחת בחשבון שמעבר לייעודו עבור הגולשים, הוא אמור להיות גם מותאם ומזוהה על ידי מנועי החיפוש, לכן על אנשי ה- SEO לדאוג שהאתר יעמוד בתנאים ובהגבלות של גוגל ולבצע התאמות רבות ואופטימיזציה רבה החל ממילות המפתח ועד מבנה האתר.
גוגל כמנוע החיפוש המרכזי מכירה בכוחו של המשתמש ומציבה את המשתמש הסופי במרכז פעילותה ומחשבתה. לאור זאת, הובילה גוגל בעבר וממשיכה להוביל גם כיום את המגמות בשוק האינטרנט העולמי. השוק עובר להתמקד באתרים בעלי קווי עיצוב נקיים, ממשק משתמש פשוט ונוח בעל תוכן מקורי, עשיר ואיכותי.
פרסום ממומן ב Google AdWords – פלטפורמה לפרסום מודעות ממומנות במנוע החיפוש של גוגל. הפרסום באמצעות כלי זה מבוסס על הזנת מילות חיפוש ככלי פרסומי בעל ערך רב והוא צובר פופולריות רבה והופך במהירות לערוץ פרסום אינטרנט מוביל.
ביכולתו של המפרסם לבחור את מונחי החיפוש הרלוונטיים שלצידם יופיעו המודעות שלו. המפרסם יכול להציג מודעה שונה עבור כל קבוצת חיפושים או מילות מפתח שהוא מגדיר. המפרסם משלם בפועל רק כאשר המשתמש מקליק ונכנס לאתר היעד שהוגדר על ידו. כלומר, המפרסם איננו מחויב על הופעה של המודעות.
בשנה האחרונה מסתמנת מגמה של טשטוש הגבולות בין תוצאות אורגניות לתוצאות ממומנות מבחינה ויזואלית וכן הגדלת מספר המודעות הממומנות בראש הדף. גוגל הפכה את התגית של "מודעה" ליותר שקופה, זה מקש על ההבחנה בין מודעות ממומנות לתוצאות אורגניות. התפתחות זו מחזקת את מגמת הפרסום ב-PPC ומחלישה את כוחן של התוצאות האורגניות (SEO).
ויזואליות -דור הצעיר נטש כבר מזמן את הפייסבוק לטובת הפלטפורמות הויזואליות יותר – אינסטגרם וסנאפצ'ט. מדובר על דור שגדל עם מצלמה מובנית בכל מכשיר, ולכן הוא אלוף בטכניקת הצילום והוא מצלם הרבה מאוד. אםמעוניינים לדבר בשפה של הצעירים, צריך לדעת לדבר ב"שפה" שלהם, הווה אומר, בתמונות במקום במילים.
פייסבוק מחזקת את הנושא כל הזמן עם סרטוני הוידאו, שעכשיו מתנגנים באופן אוטומטי בפיד, ומכיוון שפייסבוק מבינה שהגולשים צורכים בעיקר ויזואל הכניסו לאחרונה לסרטוני הוידיאו גם פרסומות.
בזמן קריאת הכתבה כבר התרחשו ומתרחשות התפתחויות בתחום השיווק הדיגיטלי אז היו עם יד על הדופק ואצבע על המקלדת (או המסך).